Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Onafhankelijke inspectie en advisering onderhoud monumenten

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

U bent hier: Home > Nieuws > Campagne over restauratievak slaat aan
Register Kennis&Kunde monumentenspecialisten

Kwaliteitsregeling Kennis&Kunde (K&K) met bedrijven werkzaam in Gelderland, Overijssel, Drenthe, Friesland en Groningen. Meer informatie? Zie menu kwaliteitszorg.

Inschrijven op onze nieuwsbrief

* verplicht veld
Toolkit Duurzaamheid
http://www.toolkitduurzaamerfgoed.nl/
Infobladen Monumentenwacht

Direct naar praktische infobladen onderhoud voor de eigenaar.

Historisch Bouwfragmentendepot

Depot in Valburg met diverse materialen.

 
Document acties

Campagne over restauratievak slaat aan

Het Nationaal Centrum Erfgoedopleidingen (NCE) heeft heel veel mensen bereikt met een campagne over de inhoud van het restauratievak. Het afgelopen jaar zijn tien filmpjes over het werk in totaal zes miljoen keer bekeken, door een half miljoen mensen. De campagne werd onder andere gevoerd op Instagram, waarop veel jongeren zitten. Dat blijkt uit een bericht op de site van het NCE.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om hoeveel jongeren voor een opleiding als restauratiespecialist kiezen. Dat is nu nog niet meetbaar, maar dankzij de campagne is al wel 1459 keer een test gedaan om te kijken welk restauratievak bij die persoon past.

 

Stapje op weg

Volgens Sarina Boontjes van marketingbureau Indrukwekkend was het ‘een missie om het restauratievak bekender te maken onder jongeren en hun ouders’ en ze ook een stapje op weg te helpen om te weten hoe je restauratievakman of -vrouw wordt.

Het NCE is blij met de resultaten. “We zijn heel tevreden met het bereik van de campagne en gaan deze dan ook voortzetten om jongeren en hun ouders opnieuw te prikkelen om het restauratievak te overwegen bij hun opleidings- en beroepskeuze,” concludeert Agnes van Alphen van de organisatie.

 

Instroom

“Het NCE wil een actieve rol spelen in het behoud van het restauratievakmanschap. Dat doen we hoofdzakelijk door samen met bedrijven en onderwijsinstellingen erfgoedopleidingen te ontwikkelen en organiseren. En we willen de instroom van nieuwe vaklieden in het restauratievak bevorderen door alvast een zaadje planten bij jongeren en hun ouders. Wie weet, horen we over een paar jaar van een student dat ie het restauratievak via onze campagne heeft ontdekt.”

Abonnement

Digitale aanmelding voor een inspectie-abonnement in vijf stappen! Lees de voorwaarden/tarieven goed door!

Eenmalige inspectie

Voor niet-leden die toch een inspectie willen.

RCE

Direct naar infobank techniek Rijksdienst v/h Cultureel Erfgoed

Stichting ERM

Direct naar technische uitvoeringsrichtlijnen (URL's) voor professionals.

 
Plone powered by ZOO